Hotel Wanderer oferă exploratorilor, care aleg să „rătăcească” în căutare de locuri frumoase, un loc de răgaz. Wanderer se află la baza Cetății Sighișoara, într-o clădire veche de peste 300 de ani care, anterior, adăpostea un laborator de patiserie.
Cristina Szocs, actualul proprietar și administrator, a recunoscut valoarea istorică și a cumpărat-o în 2015, renovând-o și extinzându-i suprafața pentru a-i oferi o nouă viață.
Numele („Wanderer” înseamnă „rătăcitor” atât în germană, cât și în engleză) este o trimitere la istoria orașului săsesc Sighișoara, care a găzduit de-a lungul timpului numeroși germani. Echipa Wanderer a dorit încă de la început ca hotelul să spună povestea locului.
Clădirea avea deja o identitate proprie, de aceea echipa Wanderer a păstrat toate elementele rustice, din lemn, pe care le-a combinat însă cu elemente moderne și digitale, de la climatizare la multimedia, pentru a îmbina armonios trecutul și viitorul. Cele 12 camere disponibile pentru turiști, restaurantul, terasa, pivnița rezervată cramei, dar și spațiul destinat evenimentelor private, au fost mobilate și utilate menținând acest echilibru, pentru confortul maxim al turiștilor.
Cristina avea deja experiență în domeniul HoReCa, însă interesul pentru antreprenoriat a apărut odată cu intensificarea turismului în Sighișoara, când a înțeles că orașul are un potențial foarte mare, datorită clădirilor vechi și frumoase, care merită să fie puse mai bine în valoare.
Provocări de business
Echipa Wanderer și-a dorit să aibă, încă de la deschiderea afacerii, tehnologie de ultimă generație, foarte accesibilă pentru toată lumea, nu doar la nivelul camerelor, ci și pentru sistemul de rezervări, hotel și restaurant. Pe de o parte, voiau să creeze o imagine bună să ofere o experiență digitală clienților, iar pe de altă parte, aveau nevoie de un mod unitar de lucru în hotel și restaurant, fiind necesară o platformă unică pentru întreaga activitate.
În plus, echipa de management avea nevoie și de acces online din orice locație, fără să fie obligați să lucreze de la birou, să fie legați de o locație sau de un PC.
Cristina știa și că multe hoteluri care lucrează manual se confruntă cu probleme mari de overbooking, cauzate de simpla notare greșită a unor date. Drept urmare, și-a propus să evite din start astfel de situații și să învețe din experiențele altora.
Wanderer a folosit Pynbooking încă de la deschidere, mergând pe recomandarea unor cunoscuți din industrie, care utilizau deja, cu succes, această platformă.
Soluția
Configurarea inițială a platformei a decurs rapid și fără probleme, cu suportul echipei Pynbooking.
În prezent, Hotel Wanderer utilizează Pynbooking PMS
(Property Management System) integrat cu Channel Manager și Booking Engine pentru gestionarea hotelului, iar pentru administrarea restaurantului folosește POS Restaurant.
Channel Manager este folosit pentru sincronizarea platformelor de rezervări online partenere.
„Channel Managerul ne-a ajutat prin lista extinsă de parteneri online deja integrați în Pynbooking. Deși Booking.com este cel mai cunoscut, există și altele, precum Expedia, care aduc oportunități semnificative și atrag mulți turiști străini”, a precizat Cristina Szocs, proprietar și administrator al Hotelului Wanderer.
Odată cu implementarea Pynbooking, echipa Wanderer a instalat și yale inteligente, care au permis trecerea la recepția online și efectuarea check-in-ului prin telefonul mobil, cu ajutorul Pynbooking Guest APP.
Pentru administrarea restaurantului și cramei, Wanderer utilizează Pynbooking POS Restaurant.
Platforma permite administrarea detaliată a stocurilor, generarea bonurilor de consum și a comenzilor de aprovizionare, descărcarea de gestiune, gestionarea notelor și a facturilor de restaurant.
Din POS Restaurant, datele sunt exportate către contabilitate. Totodată, a fost definit un mediu digital disponibil prin cod QR, care coexistă cu versiunile tipărite. Similar, comenzile sunt preluate, atât pe telefonul mobil, cât și clasic pe hârtie, în funcție de gradul de digitalizare al ospătarilor.
Beneficii
Cu ajutorul Pynbooking Guest APP, Hotel Wanderer a reușit să elimine tura de noapte din zona de Recepție, economisind astfel echivalentul a două salarii. În prezent, după ora 23:00, hotelul funcționează fără recepție fizică. În plus, ușurința de utilizare a platformei Pynbooking permite chiar și ospătarilor să preia funcțiile de recepție, în situații speciale.
„Deși multă lume preferă recepția fizică, recepția online, care permite accesul oaspeților pe bază de cod, ne ajută după ora 23:00, când nu avem personal prezent. Am reușit să eliminăm tura de noapte, iar astfel salvăm minimum 2 salarii. Pe partea de hotel, este o economie importantă. În plus, softul este ușor de folosit, astfel încât se poate ocupa aproape oricine de recepție, chiar și un ospătar, dacă este nevoie”, a adăugat Cristina Szocs, proprietar și administrator Wanderer.
Beneficiile cheie ale utilizării Pynbooking pentru Hotel Wanderer din Sighișoara includ:
- Corelarea centralizată a tuturor surselor de rezervări și direcționarea rezervărilor venite prin telefon către Pynbooking, pentru eliminarea intervențiilor manuale și a erorilor.
- Creșterea numărului de rezervări directe cu ajutorul Planurilor Tarifare. Wanderer le setează diferit pe propriul site față de platformele partenere, creând astfel un diferențiator. În același scop, hotelul folosește Pynbooking pentru a defini o politică de preț profitabilă și pentru a demara campanii de marketing. În prezent, hotelul a atins o rată a rezervărilor directe de 40%.
- Prelungirea șederii oaspeților cu ajutorul Optimizatorului de tarife din Channel Manager.
„Modificăm prețurile și planurile tarifare în funcție de sezon și evenimentele are au loc în oraș, ajustându-le manual . Optimizatorul de tarife ne ajută să păstrăm oaspeții pentru mai multe nopți, crescând astfel lungimea șederii, deoarece Sighișoara nu este încă o destinație de ședere îndelungată. Cu Pynbooking, reușim să avem rezervări de 3-4 zile, în timp ce prin Booking.com media este de 1-2 nopți”, potrivit Cristinei Szocs.
- Comunicarea automată cu oaspeții. Cu ajutorul Guest APP, Wanderer le trimite oaspeților, în mod automat, e-mail de confirmare a rezervărilor.
- Meniu digital implementat cu cod QR pentru camere, prin POS Restaurant.
- Accesul la rapoarte manageriale din Pynbooking. Rapoartele sunt extrem de detaliate pentru aria de hotel, oferind comparații între luni și ani, ceea ce este de mare ajutor pentru echipa Wanderer. Acestea includ și toate raportările operaționale, precum rezervările pe canale, rezervările directe și indicatorii de performanță. Astfel, pot fi monitorizate eficient rezervările individuale și cele făcute prin propriul site.
- Gestionarea automată a facturilor prin PMS. Pynbooking permite gestionarea facturilor atât pentru hotel, cât și pentru restaurant, fără a mai fi nevoie de o soluție dedicată de facturare. De asemenea, prin integrarea cu e-Factura, facturile sunt trimise direct în SPV ANAF, simplificând astfel procesul administrativ.
- Mobilitate, flexibilitate și eficiență operațională. Pynbooking este o platformă 100% cloud, care permite accesul și gestionarea online a hotelului de pe orice dispozitiv mobil, indiferent de locație.
„Mobilitatea oferită de Pynbooking este un mare câștig pentru mine. Folosesc platforma frecvent pe telefon și lucrez mult de la distanță. Accesul rapid de pe orice dispozitiv, doar prin schimbarea datelor de logare, elimină necesitatea unui dispozitiv dedicat sau a instalării de software suplimentar. Pynbooking este ca un angajat și partener care mă ajută în tot ceea ce fac. Câștig timp pentru a mă ocupa de alte activități și pot lucra de la distanță. Economisesc timp și bani”, a fost concluzia proprietarului și administratorului Wanderer.
Toate acest beneficii sunt posibile si pentru tine! Solicita o demonstratie gratuita aici.