Te digitalizezi, deci exiști. Pentru că orice unitate de cazare nu ar exista dacă nu ar avea o prezență online.
Știm că mulți ne-ar „sări în cap” dacă începem cu asemenea afirmații, mai ales că ai ajuns aici pentru că ești în căutare de sfaturi, nu de critici. Însă, folosim acest blog ca pe un manifest împotriva vechilor metode de promovare, respectiv metodelor învechite de gestiune a proprietății - soft-uri obosite, infrastructură IT de acum 10 ani sau chiar Excel-uri și fișe de rezervare pe hârtie. De asta am început anul cu afirmația - digitalizarea e colacul de salvare în 2021.
Digitalizarea te face vizibil și vocal
Social media este cel mai important canal de promovare pentru orice afacere din industria hotelieră, după propriul website și prezența pe marile platforme de booking.
Rețelele de socializare te ajută să construiești punți de legătură cu oaspeții tăi doar din câteva click-uri. Iată sfaturile noastre pentru hotelierii care vor să obțină mai mult de la social media.
#1 Încearcă și „altceva”, nu doar ce fac ceilalți
Primul pas important este să ai un profil clar al clienților tăi, cât și al potențialilor oaspeți. Profilul oaspetelui este cel care dă tonul oricărei campanii de promovare și stabilește stilul și direcția conținutului pe care îl transmiți în online.
Un conținut de impact, comunicat cum trebuie, poate convinge mai mulți clienți decât orice ofertă avantajoasă.
Completează textul din postările tale cu o grafică pe măsură. Fotografiile inspirate sau un scurt video ar opri pe oricine atunci când dă scroll. Și nu te gândi că e scump să faci asta. Găsești pe net instrumente online gratuite de editat imagini și video, direct din browser.
Și nu numai atât: folosește-te de istoria unității tale de cazare ca să dai tonul și stilul postărilor. Are arhitectură medievală? Creează grafica postărilor în același ton. Are decorațiuni shabby chic? Folosește-le la maximum în postări!
Și încă ceva: dacă vrei să atragi oaspeți din alte țări, fii prezent și pe alte rețele de socializare, precum Twitter. Postează și în engleză pe Instagram sau poate doar în engleză peste tot. Go global! Social media înseamnă globalizare fără pașaport.
Investește inteligent și promovează-ți postările care au prins la public. Folosește targetarea locală, pe Facebook, să faci campanii în engleză pentru turiștii aflați la câțiva kilometri de locația ta.
E o mină de aur! Trebuie doar să-i găsești intrarea.
#2 Crește-ți numărul de recenzii și câștigă loialitatea oaspeților
Digitalizarea îți amplifică vocea, dar la fel se întâmplă și în cazul clienților tăi. În mediul online, nemulțumirile se exprimă fără menajamente. De aceea, trebuie să fii conștient că review-urile negative pot influența imaginea hotelului tău mai mult decât o campanie bine țintită.
Cu toate acestea, ratingul pozitiv poate aduce un succes rapid chiar și micilor afaceri, aflate la început de drum. Fii atent la nevoile și dorințele clienților tăi și acționează în consecință.
Crede-ne pe cuvânt: o simplă fotografie postată de un client mulțumit, cu un mesaj pozitiv și tag-ul potrivit poate face minuni pe orice platformă de socializare.
Ai primit și comentarii negative? Cineva era supărat că nu vedea marea de pe geam? Nu îți lăsa comunicarea cu o întreagă comunitate afectată de câteva comentarii negative.
Să-ți fie deviză: Client mulțumit, hotel renumit!
#3 Convertește like-urile în rezervări
Scopul unei prezențe online solide este transformarea potențialilor clienți în oaspeți fideli. Dacă te bucuri de o interacțiune crescută în social media e cazul să profiți și să-ți ajuți clienții să ajungă în hotelul tău.
Integrează în pagina de Facebook un buton care duce direct spre Booking Engine și vezi cum numărul oaspeților crește semnificativ. Creează reclame cu butonul de „Rezervă acum” chiar pe Facebook sau Instagram.
Vorbește despre experiența clienților mulțumiți în social media și postează imagini, video-uri și chiar tururi virtuale (dacă deții) din spațiul tău. Oferă-le o demonstrație care e mai puternică decât orice argument.
În social media nu contează atât expunerea cât contează conversia.
Mulți hotelieri sunt conștienți că nu doar rezervările sunt principala sursă de venit, ci serviciile adiționale pe care le oferă în hotelul lor. Iar modulul Booking Engine de la Pynbooking face acest lucru: vinde servicii extra, pe care oaspeții le pot alege chiar din momentul efectuării rezervării.
#4 Ascultă-ți oaspeții și fii receptiv la schimbare
Social media le oferă clienților tăi posibilitatea să-și exprime aprecierea, cât și nemulțumirea în timp real. Cu toate acestea, review-urile primite sunt doar vârful aisbergului. Clienții care lasă un review merită toată atenția.
Compară feedback-ul primit pe mai multe canale de comunicare (Facebook, Google MyBusiness, Booking etc.) și ia cele mai bune decizii pentru confortul viitorilor tăi oaspeți. Apropo de recenzii, iată ce spun oaspeții care au folosit Guest App de la Pynbooking pe parcursul cazării lor.
Pentru a motiva oaspeții să lase acel review dorit de orice hotelier, Guest App vine în ajutorul tău: trimite un email automat după ce oaspetele a ajuns acasă, întrebându-l cum a fost experiența și solicitându-i să lase un review. Folosește și aici același limbaj plăcut din social media. Ai să vezi, cu un click, în mai puțin de un minut, va scrie o recenzie care va ajunge pe site-ul tău. Iar restul devine istorie.
Sperăm că sfaturile noastre te ajută să-ți construiești o prezență solidă în online și să îți crești, din nou, afacerea în 2021, un an al speranței pentru mulți antreprenori din HoReCa.
Pentru mai multe sfaturi despre avantajele digitalizării, te invităm să citești și alte articole de pe blogul Pynbooking.
Îndrăznește și fii receptiv la schimbările de impact!